+40.256.249.900       contact@hotelsavoytimisoara.ro

Când funcționarii promovează spații de cazare…

spatii cazare timisoaraO știre cu trimiteri directe și serioase la business-ul hotelier și al spațiilor de cazare ar trebui să fie cea care provine de la primăria Capitalei. Astfel, administrația din București va crea o firmă, două, trei… care să promoveze turismul în București. Probabil e vorba de alți bani, altă distracție, de fapt lucruri pentru care s-a mai plătit o dată. Dar dacă vă amintiți, despre promovarea turismului din Timișoara, căci acesta ne interesează și nu cel de aiurea, noi am mai scris pe site și altă dată, iar „Timișoara, ca să fie Fruncea…” este doar ultimul exemplu.

Dacă stăm strâmb și judecăm drept, Gabriela Firea are dreptate, știe că dacă nu te promovezi pe internet nu exiști. Un lucru pe care suntem convinși că-l cunosc și cei din Timișoara, edilii noștri fiind într-un fel principalii vinovați sau beneficiari ai promovării orașului în sens turistic. Iar promovarea orașului nu ar face decât să ocupe spațiile de cazare din Timișoara, cu toate efectele favorabile asupra dezvoltării în sine.

Problema însă la înființarea firmelor care să promoveze spațiile de cazare și turismul la modul general (sau particular, cum doriți) nu este însă voința politică, aceasta găsindu-se întodeauna din beșug! Problema este însă tocmai faptul că niște funcționari instalați politic înființează o firmă care să fie dependentă de ei, aici este marea dilemă, profesionalismul absolut îndoielnic al acestei acțiuni. Iar ca să vă convingeți de justețea afirmațiilor, încercați să găsiți ceva bun la modul de promovare făcută de guvernele anterioare, când turismul a fost condus de avocați sau profesori de sport…

Trecerea la profesionism în promovarea turistică

Referindu-ne la subiectul promovării turistice, merită să intercalăm declarația unui om de afaceri privitoare la acest subiect, respectiv a lui Dragoș Anastasiu: „Acest tip de promovare trebuie facut impreuna cu industria. Astfel de incercari au mai existat, nu numai in Romania, si nu au functionat nici pe departe la fel de bine cum functioneaza in parteneriat public-privat.” Exact ce vă spuneam mai sus!

Desigur, puteți să vă puneți întrebarea: care este conexiunea dintre Hotel Savoy Timișoara și promovarea turistică făcută prin alte părți? Nu există niciuna, recunoaștem! Am dori doar să punctăm doar că Timișoara are o mare șansă prin obținerea titlului de capitală Culturală Europeană în 2021, oportunitate pe care ne-am dori ca Primăria „noastră” să n-o rateze.

Credem că printre scandalurile care ies afară de la oamenii municipalității s-ar putea face loc, totuși, măcar a unei inițiative serioase de promovare pe internet a zonei. Ar fi o idee bună ca Primăria Timișoara să nu considere că promovarea simultană a hotelurilor și spațiilor de cazare din oraș în același timp cu atracțiile turistice, ca fiind un cadou întreprinzătorilor privați. Căci ocuparea a cât mai multe camere de hotel nu poate însemna decât dezvoltare.

Deocamdată, despre promovarea frumuseții intrinsece a orașului putem spune că asistăm doar la acțiuni sporadice și individuale ale mediului de afaceri timișorean.