+40.256.249.900       contact@hotelsavoytimisoara.ro

Cazarea la hotel, mai accesibila online. Efecte.

turism si cazare romania

Una din marile probleme ale agențiilor de turism clasice, dacă ne referim la ofertele de cazare la hotel, sejururi și pachete de vacanță este aceea că, într-un timp relativ scurt acestea vor dispărea. Este vorba de așa numiții tur operatori de turism care-și recrutează clienții „la stradă”, aceștia oferind pachete turistice incluzând atât intinerare cât si cazare. Opinie pe care o vom analiza în rândurile următoare.

Este greu de presupus că prefigurata dispariție a agențiilor de turism clasice se va răsfrânge și asupra serviciilor hoteliere, în sensul că managerii și proprietarii de hotel vor simți o presiune mai mare sau dimpotrivă, o relaxare a sarcinilor lor. Nimic nu se pierde, totul se transformă, iar agențiile de turism clasice vor migra în spațiul online, mare parte dintre acestea au și făcut-o deja.

Presiune mai mare pe agenții de turism

Evoluția mediului online a adus în schimb mai multă libertate pentru clienți, pentru turiștii obișnuiți sau care preferă grupurile. Astăzi, turistul modern are tendința de a-și face singur programul, de a-și alege singur hotelul în funcție de ofertele de cazare pe care le caută, pe care și le permite, pe care și le dorește…

Dispariția efectivă a agențiilor de turism care au birou la stradă și așteaptă clienții cu o bomboană și un teanc imens de pliante de cazare, cu reclame de la cel mai ieftin la cel mai scump hotel, pare a fi o chestiune de 5-7 ani, dacă ne luăm după calculele tour-operatorilor de turism britanici. Ei consideră că, bazându-se pe studiile celor de la Kayak, un portal dedicat exclusiv biletelor de avion, excursiior si rezervarilor la hotel, aproape toată lumea va apela la pregătirea vacanțelor și rezervărilor doar direct de pe internet, așa că o agenție clasică de turism ar deveni inutilă.

Ținând cont de această tendință, agenții individuali vor trebui să fie mai agresivi, să învețe un alt fel de marketing, căci mediul online va fi oarecum diferit față de cel tradițional. Deși materialul cu care se lucrează este același: turist, cazare, hotel, itinerariu…

Turismul în varianta românească

Cu toate acestea, cu toată evoluția și rafinarea conceptelor de cazare și rezervare la hotel, de schimbare a modului lor de accesare, există voci care da, recunosc că agențiile clasice vor fi și sunt deja în mare dificultate, dar viitorul lor nu este foarte sumbru, sau nu chiar atât de negru cum s-ar putea crede. Asta pentru că oamenii vor avea mereu educații diferite, mereu vor exista aceia care nu ști nicio limbă străină. Sau, din comoditate, vor avea nevoie întodeauna de cineva care să facă totul în locul lor, inclusiv să le care bagajele. Pentru asta a fost inventată meseria de servitor la hotel, spun leneșii și fițoșii!

Punctul acesta de vedere, destul de plauzibil dealtfel, se potrivește perfect cu stadiul actual al societății românești, care are o componentă importantă de neștiutori ai limbilor străine. Este un punct de vedere prezentat într-un articol din Wall-Street pe tema agențiilor de turism. Idee care aduce un element în plus vis-a vis de rezervarile de hotel făcute din Regatul Unit. Mai ales că englezii n-au nevoie să știe limba engleză când pleacă în concediu…