+40.256.249.900       contact@hotelsavoytimisoara.ro

Hotel, servicii de cazare si principiile stelare

hotel savoy timisoaraClasificarea unui hotel poate părea unora o glumă, iar pentru alții o treabă foarte serioasă. La drept vorbind, clasificarea spațiilor de cazare în funcție de un număr de stele chiar este o chestiune importantă. Numărul de stele pe care-l are un hotel ar trebui să fie un fel de certificat de garanție, un fel de protecție a consumatorilor. Adică a oaspeților acelui hotel. În mare parte așa și este.

Marea nenorocire a clasificării cu stele pentru spațiile de cazare de tip hotel, cu margarete pentru pensiuni, este aceea că nu există o standardizare unitară. Altfel spus, pentru un hotel cu 4 stele din Cairo, în comparație cu un hotel de patru stele din Timișoara, există toate șansele ca serviciile oferite să fie absolut diferite. În detrimentul călătorului în Egipt, evident, căci standardele europene sunt absolut superioare.

Clasificarea hotelurilor. Tendințe mondiale

Vă dezamăgim, dar o regulă generală de clasificare a unui hotel nu există. Principalul motiv ar fi acela al unor culturi economice și de piață liberă diferite. De exemplu, în SUA, există o împotrivire teribilă la tot ceea ce ar însemna clasificarea unui hotel. Standarde comune, criterii de departajare universal acceptate.

În SUA funcționează perfect principiul conform căruia renumele unui hotel este cea mai bună clasificare, cea mai mare stea. Dar nu numai în SUA, ci și în Israel, Columbia, Australia, Noua Zeelandă.

Totuși, există clasificări neoficiale de genul hotelul cu cele mai multe camere, cele mai frumoase cameriste, majordomii mustăcioși, etc. Desigur, glumim. Partea interesantă este aceea că în țările unde nu se face o standardizare pe criterii oficiale, există percepția că oricum criteriile nu sunt bune de nimic. De exemplu, în Anglia, există două asociații de ierarhizare a hotelurilor. În Danemarca aceasta se face de către o revistă. Și totul funcționează perfect. Ca să nu mai vorbim, de exemplu, că Rusia are propriul sistem de clasificare.

Cum se acordă stele unui hotel din România

În România, reglementarea procedurii de clasificare a spațiilor de cazare este stabilită în normele metodologice de aplicare HG 1267/2010 precum si anexa. Inclusiv modificările și completările ulterioare, dar pentru publicul larg nu este relevant neapărat numărul actului normativ. Important pentru turiști este să știe că numărul de stele ale unui hotel presupune un anumit număr de servicii. Mai mult, așa cum am sugerat mai sus, în funcție de țară și de reglemnetările specifice, serviciile hoteliere pot diferi chiar în mod sensibil.

România este afiliată prin asociația profesională a Federației Industriei Hoteliere la Hotrec. Aceasta fiind un organism care încearcă să standardizeze și să uniformizeze serviciile pe care le primesc oaspeții.

Caracteristici de bază în clasificarea hotelurilor

Deși sunt doar orientative, vă redăm totuși o descriere sumară și generală. Detalii despre cum și câte stele primește un hotel puteți afla din linkurile indicate în rândurile de mai sus.

  • Hoteluri cu o stea sunt cele mai modeste. Au camere mici care conțin un pat, o noptieră, o chiuvetă, iar cel mai adesea baia este undeva pe coridor. Telefonul… la recepție.
  • Un hotel cu două stele are baie proprie și telefon, televizor, micul dejun inclus în preț. Parcare pentru oaspeții proprii.
  • La trei stele deja avem un serviciu de curățenie zilnic, baie proprie, telefon, aer condiționat. Serviciu de curățenie mai performant. Parcare păzită, săli de așteptare, restaurant…
  • Un hotel clasificat cu patru stele (cum este Hotel Savoy Timisoara) deja are standarde ridicate de servicii. Acces la internet și servicii de curățenie bine puse la punct. Mobilierul este confortabil, săli de conferințe, servicii suplimentare… iar percepția generală este aceea a unui confort deosebit.
  • La 5 stele deja vorbim de alte prețuri, de lux deosebit. Room service non-stop. De regulă, acestea sunt situate în marile centre de afaceri, în zonele de lux ale marilor orașe. Dedicate în primul rând celor dispuși să plătească mulți bani. Foarte mulți bani…

 

Departajarea hotelurilor se face pe baza unui punctaj obținut în funcție de numărul de servicii oferite. Cum spuneam, găsiți detalii în anexele indicate.