Nașterea unui restaurant și faima unui hotel

abba lanseaza un restaurant

Ultima reuniune a grupului ABBA – la un hotel din Stockholm – a trecut oarecum neobservată pentru publicul românesc, deși celebrii muzicieni au în România o mulțime de fani. Ca să fim sinceri, reunirea suedezilor a fost strict comercială, prezența lor în același hotel fiind evident în camere separate, divorțurile lor sunt deja de notorietate. Mai mult, se poate observa răceala aparentă care s-a instalat între cei patru muzicieni, lucru ce reiese dacă vizionați interviurile publicate pe Youtube

Cum spuneam, ABBA s-a reunit pentru o zi, iar asta doar în scopuri publicitare, cu ocazia lansării unui restaurant cu specific grecesc inspirat din filmul Mamma Mia. Pentru cei care nu au văzut filmul, o colecție de hituri ABBA, ar trebui să spunem că acesta are aproape de toate: o poveste muzicală, veselă și pe alocuri cu accente melodramadice. În fapt, este vorba despre Donna, o femeie care are un hotel cu destule probleme financiare și care, prin această mică afacere a reușit să-și întrețină familia. Iar, acum, în film, e timpul să-și mărite fata! Cu o nuntă la propriul restaurant…

Poate că tot ce se întâmplă în film, respectiv povestea despre cum se gestionează un hotel, cum se conduce un restaurant, toate având loc pe o insulă idilică din Grecia nu ar fi atât de savurate de public dacă n-ar fi hiturile ABBA. Apoi, demnă de remarcat este și distribuția din care extragem doar două nume: Meryl Streep și Pierce Brosnan. Nu ne-am propus acum să facem cronică de film, mai ales a unuia care a adunat deja aproape opt ani de vizionări, ci doar să reliefăm modul în care se face publicitate când vrei să lansezi un restaurant, un hotel sau alt gen de local din industria turismului.

hotel Mamma MiaCine nu a fost în Grecia și nu a gustat farmecul unei pensiuni, a unui hotel minuscul de pe o plajă uitată de lume – sau nu a luat masa într-o tavernă grecească, soiul de restaurant după care se dau în vânt turiștii – s-ar putea să aibă o mică problemă în a înțelege felul în care se gestionează aceste afaceri. Devine cu atât mai interesant să susții promovarea unui restaurant grecesc în Suedia, unde ca să reușești să-i pui la aceeași masă pe cei patru ABBA te costă desigur o avere.

Revenind la cei patru (foști) muzicieni și prieteni, la ieșirea din restaurant au dat interviuri în care au negat posibilitatea ca ei să cânte din nou. Ceea ce, înțelegem cu toții, nu le-ar mai aduce veniturile de odinioară. Muzica se schimbă, iar faima că aici a cântat ABBA sau orice altă formație nu poate fi benefică decât unui hotel unde s-au cazat aceștia, restaurantului unde au cântat înainte de a fi celebri, etc.. Altfel, dacă nu știu când și cum să se retragă, marii artiști pot cădea în derizoriu! Să ne amintim de concertul Jennifer Rush de la Arad din urmă cu câțiva ani, mai interesant doar pentru managerii de hotel…

Cei patru de la ABBA au lansat așadar un restaurant grecesc tocmai în inima Suediei. „Am venit doar să petrecem” accentua Benny Andersson. Și să încaseze un cec, am adăuga noi. Apoi, în grabă, și-au luat borfele de la hotel și au întins-o în patru direcții diferite.